2021

21 grudnia 2021 Spotkanie Wigilijne

Dnia 21 grudnia 2021 roku odbyło się tradycyjne Spotkanie Wigilijne Stowarzyszenia Osób z Chorobą Parkinsona. W tym roku, ze względu na pandemię, spotkanie odbyło się w ograniczonym gronie, ale nie przeszkodziło to w pięknym świętowaniu nadejścia Jezusa.

Przy stole wigilijnym zebraliśmy się wraz z naszym pasterzem, Księdzem Prałatem X, aby uczcić ten wyjątkowy dzień. Wraz z nim dziękowaliśmy za miniony rok i modliliśmy się o zdrowie i siłę na kolejne dni.

Ksiądz Prałat umocnił nas duchowo swoim słowem, które wypełniło nasze serca nadzieją i pokojem. Poza tym, na stole nie brakowało niczego – tradycyjne potrawy wigilijne, słodkości i pyszne dania.

Jednakże, największym zaskoczeniem dla nas było pojawienie się Świętego Mikołaja, który z wizytą wpadł do naszego grona. Rozdawał prezenty, co sprawiło, że wszyscy czuliśmy się jeszcze bardziej szczęśliwi i radośni.

Spotkanie Wigilijne było pięknym wydarzeniem, które z pewnością pozostanie w naszej pamięci na długo. Pomimo trudności, jakie przyniosła pandemia, byliśmy razem i dziękowaliśmy za każdy dar, który otrzymujemy od życia.

23 listopada 2021 Wycieczka do Palmiarni w Wałbrzychu.

To kolejne nasze wspólne wyjście tym razem naszym celem była Palmiarnia. Powstanie Palmiarni związane jest z rodem Hochbergów. Palmiarnie wybudował Jan Henrykiem XV von Pless  w dowód miłości dla swej żony  Marii Teresy Cornwallis-West, zwanej pieszczotliwie Daisy (ang. stokrotka). Wnętrze wyłożone jest tufem wulkanicznym pochodzącym z sycylijskiego wulkanu Etna, Jest to urokliwe miejsce gdzie możemy podziwiać wiele egzotycznych roślin. . Spędziliśmy tu miłe chwile. Zwiedzanie zakończyliśmy w kawierence.

zdjęcia

Zadanie współfinasowane przez Gminę WAŁBRZYCH Miasto na prawach Powiatu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych

17 listopada 2021 Wycieczka do Papugarni

Tym razem postanowiliśmy wybrać się do Papugarni – świetnego miejsca, gdzie można miło spędzić czas w towarzystwie pięknych papug. Jednakże, zanim dotarliśmy do celu, musieliśmy pokonać schody – brak windy na pierwsze piętro był jedyną niedogodnością dla nas, ale przecież wspinaczka to dobra forma aktywności fizycznej, prawda?

Po wejściu do pomieszczenia zostaliśmy serdecznie przywitani przez papugi, ale musieliśmy być odpowiednio przygotowani. Okazało się, że wszystkie torebki, łańcuszki i inne ozdóbki musiały zostać w przygotowanej przechowalni – nie chcieliśmy przecież, aby nasze ozdoby stały się celem papugowych eksperymentów.

W końcu dostaliśmy kubeczki z karmą dla papug i mogliśmy stawić czoła ciekawskim ptakom. Jednak, w przeciwieństwie do zoo, gdzie nie ma szans na zdjęcie z papugą na ramieniu – byliśmy oblepieni przez nie od samego początku.

Musimy przyznać, że papugi okazały się być bardzo mądre i ciekawe, a pan przewodnik z wielkim zainteresowaniem opowiadał nam o ich zwyczajach i zachowaniach. Niezapomniane wrażenia gwarantowane!

zdjęcia

9 listopada 2021 Muzeum Porcelany w Wałbrzychu

9 listopada wybraliśmy się na kolejną wycieczkę tym razem postanowiliśmy zwiedzić Muzeum Porcelany w Wałbrzychu. Powstało ono w  1908 roku dzięki inicjatywie Towarzystwa Starożytności Ziemi Wałbrzyskiej, jako Muzeum Starożytności Ziemi Wałbrzyskiej. W 1926 roku nastąpiła zmiany nazwy na Muzeum Regionalne w Wałbrzychu. W 1983 roku ponownie uzyskało rangę Muzeum Okręgowego.

W muzeum prezentowana jest porcelana śląska  oraz historyczna porcelana z manufaktur i fabryk europejskich. Część pomieszczeń została zaaranżowana w stylu dawnej mieszczańskiej rezydencji z wykorzystaniem własnych zbiorów, głównie malarstwa, mebli oraz rzemiosła artystycznego.

Po zakończeniu zwiedzania braliśmy udział w warsztatach z modelowania porcelany.

22 października 2021 Koncert muzyki filmowej

W dniu 22.10.20219 wybraliśmy się do Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu na koncert z cyklu muzyki filmowej.

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej pod dyrekcją Mariusza Smolija z udziałem pianisty Piotra Łukaszczyka zagrała koncerty:

• Koncert fortepianowy „Warszawski” – Richard Addinsel
  • Koncert fortepianowy Henry Wars

oraz dzieła

Aarona Coplanda, Johna Williamsa, George Gershwina, Duke Ellingtona, Roberta Sheldona, Henry Manciniego.

Dzięki wspaniałym komentarzom ubarwionym humorem mogliśmy się zapoznać z sylwetkami autorów oraz z historią prezentowanych utworów. Był to wspaniały koncert o czym mogą świadczyć długie owacje na zakończenie.

25 września 2021

10 Piknik Wałbrzyskich Organizacji Pozarządowych oraz Jubileusz 30 lecia WTO

Piknik wałbrzyskich NGO po rocznej przerwie wrócił na Piaskową Górę.

25-09-2021 gościliśmy w WTO. Byli z nami:

Fundacja Sudecki Uniwersytet Trzeciego Wieku w Wałbrzychu

Fundacja Rozwoju Ekonomii Społecznej

Regionalne Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych RCWIP

Stowarzyszenie „Radość Życia”

W trakcie spotkania na X już Pikniku, rozmawialiśmy o dialogu i konsultowaniu w naszym mieście, wspólnie zamienialiśmy beton na łąkę i świętowaliśmy 30 urodziny WTO. Była , radość z ponownego spotkania i ładowanie akumulatorów do dalszej pracy.10 Piknik Wałbrzyskich Organizacji Pozarządowych oraz Jubileusz trzydziestolecia WTO.

21 września 2021 Wycieczka Duszniki Kłodzko

21 września spotykamy się koło Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu skąd nas zabiera autobus Firmy Z Buta na kolejną wycieczkę. Tym razem udajemy się do Dusznik Zdroju i Kłodzka. Krzysiek w drodze opowiada nam ciekawe historie mijanych miejsc. Zapoznał nas z niezwykłą historią Marianny Orańskiej, (właśc. Wilhelmina Fryderyka Ludwika Szarlotta Marianna z dynastii Oranje – Nassau). Marianna Orańska była jedną z najwybitniejszych postaci kobiecych w XIX w. Szczególnie Ziemia Ząbkowicka i Kotlina Kłodzka zawdzięczają jej ogromny wkład, jaki poprzez swoje fundacje wniosła w rozwój gospodarczy tych ziem.

Pobyt w Dusznikach zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Papiernictwa. Zapoznaliśmy się z historią papiernictwa. Młyn papierniczy w Dusznikach to zabytek techniki. Papiernictwo na Dolnym Śląsku ma bogate tradycje, sięgające schyłku średniowiecza. Pierwsza papiernia, we Wrocławiu, powstała przed 1490 r. W kolejnych wiekach działało około 100 młynów papierniczych, spośród których do dziś przetrwał tylko młyn dusznicki. Tradycje czerpania papieru w Dusznikach sięgają XVI stulecia. Po zwiedzaniu mieliśmy warsztaty z czerpania papieru. Każdy mógł własnoręcznie stworzyć kartkę papieru, którą zabraliśmy do domu.

Następnie udaliśmy się na spacer po parku zdrojowym w Dusznikach. Zwiedzanie zakończyliśmy przy fontannie. Jest to najwyższa fontanna w Polsce – słup wody jest wystrzeliwany na wysokość 45 metrów.

Teraz udaliśmy się do Kłodzka do Minieurolandu.

Park Miniatur Minieuroland to popularna atrakcja turystyczna znajdująca się w Kłodzku. W Minieurolandzie podziwialiśmy ponad 40 makiet najznamienitszych budowli z Dolnego Śląska, Ziemi Kłodzkiej, Europy oraz ze świata. Wszystko to znajduje się w otoczeniu pięknego ogrodu, obfitego w tysiące unikatowych gatunków drzew i krzewów. Kilometry alejek, bujna roślinność w arboretum oraz niezliczona ilość ławek sprawiają, że jest to idealne miejsce do odpoczynku dla osób starszych. Po zwiedzeniu Parku Miniatur rozpoczęliśmy powrót do domu.

Zdjęcia z wycieczki.

14 września 2021 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie

Z uwagi na rezygnacje z pełnienia funkcji 3 osób z władz stowarzyszenia zwołano Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie.

Porządek obrad

1. Otwarcie zebrania
  2. Wybór Przewodniczącego obrad Walnego Zgromadzenia i Sekretarza.
  3. Przedstawienie nowego statutu i dyskusja.
  4. Głosowanie w spawie przyjęcia nowego statutu.
  5. Dyskusja i głosowanie w sprawie korekty nazwy stowarzyszenia wpisanej do KRS na właściwą.
  6. Zmiana adresu siedziby i adresu korespondencyjnego.
  7. Rezygnacja z pełnienia funkcji zastępy przewodniczącego. Dymisja zarządu.
  8. Sprawozdanie zarządu z działalności w 2021r. Głosowanie w sprawie absolutorium dla ustąpujących władz.
  9. Powołanie komisji skrutacyjnej do wyboru władz stowarzyszenia.
  10. Wybory władz stowarzyszenia.
  11. Dyskusja i przyjęcie wniosków.

Stosowne wnioski zostały wysłane do KRS w sprawie zmian w naszym stowarzyszeniu.

7 września 2021 Wycieczka Manufaktura Bolesławiec

To nasz kolejny wyjazd w tym roku tym razem jedziemy do Bolesławca poznać tajniki produkcji ceramiki.

Spotykamy się tradycyjnie koło Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu o godz. 9. Skąd zabiera nas autobus Firmy Z buta. Krzysiek w trakcie podróży zaznajamia nas z historią mijanych miejscowości oraz Bolesławca.

Głównym punktem naszej wycieczki tym razem będzie Manufaktura Ceramiki. Tutaj poznamy jak produkuje sie ceramikę i sami popróbujemy stworzyć coś na warsztatach.

Zwiedziliśmy Rynek w Bolesławcu. Miasto ma już 750 lat. Zostało lokowane na prawie niemieckim w 1251 roku przez księcia legnickiego Bolesława Rogatkę. Od XVI w. sławne jest z bogatej tradycji wyrobu naczyń ceramicznych i kamionkowych.

Bolesławiec posiada bardzo dobrze zachowaną średniowieczną siatkę ulic. W środku  rynku, stoi barokowy ratusz. Rynek ma kształt czworoboku – prostokąta. Z jego krótszych boków odchodzą po dwie ulice, a z dłuższych po jednej. Wzdłuż pierzei rynkowych i ulic staromiejskich ciągnie się zabudowa kamieniczna pięknie odrestaurowana. Miasto okalał ciąg murów obronnych poprzecinanych trzema bramami miejskimi.

Po krótkim zwiedzaniu miasta udaliśmy się do Manufaktury gdzie już na nas czekały kolejne atrakcje.

Zwiedzanie manufaktury ceramiki.

Podczas spaceru po manufakturze zapoznaliśmy się wszystkimi etapami produkcji. Przyjrzeliśmy się z bliska, w jaki sposób powstaje ceramika. Przewodniki zapoznał nas etapami produkcji naczyń kamionkowych, począwszy od wytworzenia masy ceramicznej, poprzez proces odlewu form, ręczne toczenie, oczyszczanie, wypalanie, zdobienie, szkliwienie, po ostateczny, drugi wypał kamionkowych naczyń.

Na koniec mieliśmy zaplanowane warsztaty z malowania ceramiki. Mogliśmy się wykazać swoimi talentami w malowaniu. Była wspaniała zabawa. Nasze dzieła po wypaleniu trafią do nas jako wspaniała pamiątka po tej wycieczce.

Ostatnim puntem wycieczki był obiad w restauracji pod wiaduktem. Podziwialiśmy przepiękny wiadukt kolejowy.

31 sierpnia 2021 Ognisko

W dniu 31-08-2021 ze względu na ulewny deszcz i zimno spotkaliśmy się w siedzibie RWS Podzamcze gdzie mieliśmy spotkanie integracyjne. Kiełbaski i bigos przygotowane w domu równie dobrze smakowały. Częstowaliśmy się własnymi smakołykami. Mamy wreszcie własną szafkę.

Ognisko

21 sierpnia 2021 Koncert w Szczawnie Zdroju

W sobotę 21 sierpnia udaliśmy się do Szczawna Zdroju na koncert Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze pod dyrekcją Łukasza Meygera z udziałem solistów Agaty Kielar-Długosz i Łukasza Długosza.

Motywem przewodnim były „Odkrycia” czyli kompozycje dotąd nieznane, lub odkryte później. W programie pt. „Odkrycia”  wysłuchaliśmy utworów:

– Ignacego Jana Paderewskiego – Suita na smyczki G-dur;

– Joanny Bruzdowicz – Rapsodia na dwa flety i orkiestrę symfoniczną;

– Feliksa Mendelssohna-Bartholdy-ego – III Symfonia a-moll op. 56;

Pierwsze „odkrycie” to to dzieło niedokończone wydane dopiero w 1997r Ignacego Padarewskiego niemal nieznane.

Drugie „odkrycie” to III Symfonia a-moll op. 56 zwana Szkocką, gdyż została skomponowana przez Felixa Mendelssohna-Bartholdy-ego po podróży do Szkocji w roku 1829.

Trzecie to współczesne „odkrycie”, światowe prawykonanie kompozycji Joanny Bruzdowicz. Rapsodii na dwa flety i orkiestrę symfoniczną wysłuchaliśmy prowadzeni przez małżeński duet solistów – Agatę Kielar-Długosz i Łukasza Długosza.

Dzięki naszym sponsorom, grupa miłośników muzyki poważnej, przeżyła niezapomniane chwile z niezwykłą muzyką.

10 sierpnia 2021 spotkanie w RWS Podzamcze

To nasze kolejne spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze. Dyskutowaliśmy na temat naszych planów na ten rok. Dostaliśmy dofinasowanie z  Gminy WAŁBRZYCH Miasta na prawach Powiatu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych. Nasze zatwierdzone plany przedstawia tabelka. Będzie się dużo działo do końca roku mamy napięty plan.

zadanie współfinasowane przez Gminę WAŁBRZYCH Miasto na prawach Powiatu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych
Regionalne Stowarzyszenie Osób z Chorobą Parkinsona im. św. Jana Pawła II w Wałbrzychu
Harmonogram do projektu
s
dataOpis
10.08.2021Spotkanie w siedzibie
21.08.2021Koncert Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Dolnośląskiej
Data: 21 sierpnia 2021 o godz. 19:00 zbiórka godz 18:30
Lokalizacja: Teatr Zdrojowy – Szczawno-Zdrój
24.08.2021Wycieczka do Papugarni i Palmiarni Piakowa Góra Papugarnia godz. 12:00
31.08.2021Ognisko przy Ogródkach Na Podzamczu godz 13:00
07.09.2021Wycieczka Do Muzeum Porcelany w Bolesławcu . Zbiórka koło Teatru Dramatycznego  8:30 wyjazd 9:00
14.09.2021Spotkanie w siedzibie Walne Zgromadzenie godz. 11:00
16.09.2021
21.09.2021Wycieczka Do Dusznik i Kłodzka. Zbiórka 9:00 koło teatru
25.09.2021Jubileusz trzydziestolecia WTO
Wałbrzych ul. Malczewskiego 22 godz 10:00
28.09.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:00
05.10.2021Ognisko przy Ogródkach Na Podzamczu godz 13:00
12.10.2021Spotkanie w siedzibie lub Wycieczka do Papugarni i Palmiarni Piaskowa Góra Papugarnia godz. 12:00
19.10.2021Wyjscie Stara Kopalnia Muzeum Porcelany
26.10.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:00 lub WTO Zajęcia z komputerem
02.11.2021Spotkanie w siedzibie nie będzie
09.11.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:00 Kabaret
13.11.2021Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej w Wałbrzychu  godz. 8:00 za zmarłych ze Stowarzyszenia
16.11.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:00
23.11.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:01
28.11.2021Koncert Wiedeński z Klasą i Humorem Niezwykła, kameralna uczta wspaniałej muzyki, klasy i humoru godz 16
07.12.2021Spotkanie w siedzibie RWS Podzamcze Podwale 1; godz 11:00
14.12.2021Wizyta Mikołaja
21.12.2021Wigilia klub NOT

Ogłoszenia

• Dostaliśmy propozycje udziału w „Igrzyskach Olimpijskich” osób z chorobą Parkinsona.

„Czy wziąłbyś udział w „Igrzyskach Olimpijskich” osób z chorobą Parkinsona?

Czy zainspirowały Cię odbywające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio w Japonii?

Europejskie Stowarzyszenie Choroby Parkinsona (EPDA) opublikowało 22 lipca 2021 r. ankietę.

„Chcielibyśmy dowiedzieć się, czy społeczność parkinsonowska jest zainteresowana uczestnictwem w większym, bardziej ambitnym międzynarodowym wydarzeniu na niespotykaną wcześniej skalę”

Zachęcamy do wypełnienia ankiety!

• Mamy zaproszenie na Jubileusz WTO który będzie połączony z Piknikiem NGO. Tradycyjnie organizowany jest na terenie WTO przy ul. Malczewskiego 22.

Spotkanie  27 lipca 2021 w siedzibie RWS Podzamcze.

Po okresie pandemii spotykamy się ponownie  tym razem w nowej siedzibie przy RWS Podzamcze.

• Informacje na temat zaległości w płaceniu składek przedstawił Skarbnik
  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Ania złożyła rezygnację.
  • Zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na wrzesień (Zastępca, zmian adresu, zmiana statutu – działalność odpłatna)

Przewodniczący przedstawił informacje o nowych projektach:

• Parkinson Dance
  • Olimpiada Parkinsona

Dostaliśmy dotacje PFRON na Sport i turystykę musimy jeszcze zaktualizować preliminarz projektu

• Aktualny stan finansów przedstawił przewodniczący

29 czerwca 2021 Wycieczka Zamek Czocha

To pierwsza nasza wycieczka po okresie restrykcji związanych z pandemią. Już tak stęskniliśmy się za wspólnymi wyjazdami że z radością przybyliśmy na miejsce zbiórki koło Teatru Dramatycznego o godz 9:00. Dzięki uprzejmości Firmy z Buta mogliśmy wyjechać Busem. Było nas 23 osoby. Nieoceniony Krzysiek pełnił zaszczytną funkcję przewodnika. Był doskonale przygotowany . Opowiadał o mijanych ciekawych miejscach oraz o historii Zamku Czocha. W trakcie opowieści wtrącał również w doskonałe dowcipy. Nic dziwnego że dojechaliśmy w doskonałym nastroju do zamku i mogliśmy przystąpić z energią do zwiedzania. Atrakcji do zwiedzania było dużo . Trochę nogi bolały bo schody miejscami były strome. Wszyscy dali radę i w komplecie stawiliśmy się przed Zamkiem po zwiedzaniu i mogliśmy się udać na zasłużony posiłek. Po obiedzie oczywiście kawa i spokojnie poszliśmy do autobusu. W drodze powrotnej Krzysiek kontynuował swoje opowieści. W doskonałych humorach wróciliśmy do Wałbrzycha.

Zamek Czocha historia

Zamek Czocha powstał jako warownia graniczna na pograniczu śląsko-łużyckim w latach 1241–1247 z rozkazu króla czeskiego Wacława I. W 1319 roku jako posag razem z okolicznymi ziemiami został włączony do księstwa jaworskiego, którym władał Henryk I jaworski. W 1346 roku po jego śmierci całe księstwo trafiło do Bolka II Małego, księcia świdnicko-jaworskiego. Po śmierci księżnej Agnieszki Habsburg, wdowy po Bolku II Małym, zamek  wrócił do Czech.

W latach 1389–1453 w dobrach rycerskich rodów von Dohn i von Klüks. Następnie od  1451 do 1700 zamek był własnością łużyckiego rodu von Nostitz.

Kupiony w 1909 roku przez drezdeńskiego producenta wyrobów tytoniowych (cygar) Ernsta Gütschowa za 1,5 mln marek, do 1912 roku został przebudowany przez znanego architekta berlińskiego Bodo Ebhardta. W latach II wojny w zamku mieściła się szkoła szyfrantów Abwehry,

Po II wojnie światowej zamek przechodził różne koleje losu. Był wielokrotnie okradany z mebli i wyposażenia zarówno przez Rosjan, jak i rodzimych szabrowników.

Walne Zgromadzenie
22 czerwca 2021

Spotkaliśmy się na ogródkach w zaprzyjaźnionych Warsztatach Terapii Zajęciowej przy ognisku świętować luzowanie ograniczeń pandemii.

W części oficjalnej został podsumowany 2020 rok oraz zatwierdzony Bilans i sprawozdanie finansowe za 2020r

Z wielką przyjemnością informujemy że Fundacja Chorób Mózgu uruchomiła Ogólnopolską Infolinie dla Osób z Zaawansowaną Chorobą Parkinsona, projektu będącego odpowiedzią na potrzeby pacjentów szukających wsparcia w kwalifikacji do optymalnej dla nich metody leczenia oraz ośrodków, w których mogliby zostać włączeni do konkretnego programu, ale również ich opiekunów, szukających informacji na temat choroby. Infolinia jest również narzędziem dla lekarzy prowadzących pacjentów z chorobą Parkinsona niereagujących na dotychczasowe leczenie farmakologiczne.

500 990 363 to ogólnopolski numer Infolinii obsługiwanej przez wykwalifikowane osoby w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00 do 18:00. Więcej na profilu Facebooka

Walne Zgromadzenie Członków.

Porządek obrad

1. Otwarcie zebrania.
  2. Wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania.
  3. Zatwierdzenie porządku zebrania
  4. Sprawy członkowskie – składki
  5. Sprawozdawanie Zarządu z działalności za rok 2020.
  6. Informacja Komisji Rewizyjnej.
  7. Zatwierdzenie Bilansu rocznego
  8. Dyskusja i przyjście wniosków
  9. Zakończenie zebrania

Spotkanie 15-06-2021

Pierwsze spotkanie w RWS Podzamcze, spotykamy się ponownie po długiej przerwie spowodowanej Pandemią. Z radością mogliśmy ponownie być razem i planować kolejne spotkania. 22-06-2021 planujemy Walne Zgromadzenie w celu zatwierdzenia Sprawozdania Finansowego. Padła propozycja zorganizowania ogniska oraz wycieczki. Po długiej dyskusji przegłosowano propozycje wyjazdu do Zamku Czocha.

Nasze plany na najbliższe dni.

-22-06-2021 godz. 13:00 ognisko ogródki działkowe Podzamcze połączone z Walnym Zgromadzeniem.

– 29-06-2021 planujemy wyjazd na wycieczkę szczegóły podane będą na ognisku

1 czerwca 2021

W najbliższym czasie ze względu na luzowanie obostrzeń związanych z pandemią wznowienie działalności Stowarzyszenia.

Planujemy pierwsze spotkanie 15.06 w nowej siedzibie na Podzamczu przy ul. Podwale (w siedzibie RWS Podzamcze Al. Podwale 1). Początek godz. 11:00. Prosimy o propozycje wycieczek na ten rok.

Następne 22.06 połączone będzie z ogniskiem.

Zarząd Stowarzyszenia

28 kwietnia 2021

Z żalem zawiadamiamy że 25.04, po długiej chorobie zmarł Janusz Szwałek nasz kolega ze stowarzyszenia.

W tych chwilach smutku i bólu naszymi myślami i modlitwami otoczmy najbliższych Janusza.

Rodzinie składamy wyrazy współczucia i najszczersze kondolencje.

Pogrzeb odbędzie się 30.04 o godzinie 15:00, na cmentarzu parafialnym przy ulicy Poznańskiej (Podgórze).

Zarząd Stowarzyszenia

8 marca 2021 Dzień Kobiet

Demony . Wampy . Myszki szare !

Godne miłości pożądania .

Wszystkie kobiety, młode stare

Kłaniamy wam się pod kolana .

Skromniutkie minki usta w ciup

Nic na to nie poradzę

Gdy nam pokażą i to i owo

To już nad nami mają władzę

Młodzi mężczyźni bohaterzy.

Bogacze dumni i wspaniali

Gdy tylko oczkiem na was mrugną

I już jesteście tacy mali

Mają nad nami tą przewagę

Do końca świata tak już pozostanie

Nie potrafimy im się oprzeć

W ten sposób rządzą nami panie

I jeszcze jedna rzecz panowie

Kobiety muszą nas oświecić

Gdyby mężczyźni mieli

RODZIĆ DZIECI !!!

Krzysztof Kinas

„Taniec z Parkinsonem

Mamy możliwość uczestniczenia w zajęciach „Taniec z Parkinsonem” on-line. Organizatorem głównym jest ParkOn z Oliwy. Osoby chętne proszę o kontakt.

11 kwietnia 2021

Dzisiaj obchodzimy światowy dzień chorych na Parkinsona. Wszystkim chorym i ich opiekunom życzę dużo zdrowia. Pozdrawiam że szpitala. I mam nadzieję niedługo Was zobaczyć.

13 stycznia 2021 Wirtualne spotkanie

Następne spotkanie.

13-01-2020

Po przerwie świąteczno-noworocznej wracamy do spotkań w środy 10-13.

Dostaliśmy prośbę o wypełnienie ankiety w związku z COVID-em i leczeniem amantadyną

Nawiązaliśmy współpracę ze stowarzyszeniami z trójmiasta

Akademia Parkinsona

Warsztaty dla chorych na chorobę Parkinsona:https://www.facebook.com/photo?fbid=1078999379269297&set=a.123198171516094